Vânătorii de zmeie recenzie

Vânătorii de zmeie de Khaled Hosseini, recenzie

Distribuie dacă îți place!
Timp necesar pentru lectura acestui articol: 3 minute

Khaled Hosseini este un scriitor afgan-american și medic, originar din Afghanistan. După ce a absolvit facultatea, a profesat ca medic în California, o ocupație care el o aseamănă cu „o căsătorie aranjată”. A publicat trei romane a căror acțiune se întâmplă în mare parte în Afganistan și care toate au devenit bestseller-uri.

Vânătorii de zmeie este romanul său de debut și cel care îl face pe Hosseini să își încheie cariera de medic și să devină scriitor. Autorul declara că sursa de inspirație a romanului a reprezentat-o o știre pe care a văzut-o la televizor în primăvara anului 1999 despre regimul talibanilor care tocmai ce interziseseră concursurile de înălțat zmeie. Iubind foarte mult acest sport, a scris o nuvela de 25 de pagini despre doi băieți din Kabul care înălțau zmeie. Doi ani mai târziu, în martie 2001, a regăsit nuvela care a devenit sursa de inspirație pentru romanul Vânătorii de zmeie.

Povestea ce îi are ca protagonişti pe Amir, fiul unui om de afaceri afgan, şi Hassan, fiul servitorului tatălui său. Amir și Hassan sunt doi copii care împart aceeași casă, însă sunt separați de statutul social. Cei doi își petrec foarte mult timp împreună, însă în timp ce Hassan și-ar da și viața pentru Amir, Amir are sentimente contradictorii căci Hassan are parte de atenția tatălui său într-o măsură pe care Amir nu o înțelege. Amir este tipul de copil care stă cu nasul în cărți și care evită orice încăierare. Hassan este un copil curajos, dar care își cunoaște bine limitele și locul în societate. Atunci când Hassan este abuzat de alți băieți, Amir dă dovavă de lașitate și pretinde că nu știe nimic. Încă de atunci vina îl macină și nu mai poate sta deloc în preajma servitorului lui fără să își aducă aminte cât a fost de laș.

Lucrurile scapă de sub control în Kabul, iar Amir și tatăl său se mută în San Francisco, unde încep o nouă viață, într-o comunitate afgană care încearcă să păstreze obiceiurile de acasă. Trecutul îl ajunge din urmă pe Amir, iar acesta se reîntoarce la Kabul unde descoperă secretele tatălui său și trăiește o aventură a regăsirii în încercarea de a-și spăla păcatele din copilărie.

“Vânătorii de zmeie” este un roman despre copilăria pierdută, despre durere, vinovăție, dragoste, respect, despre iertare și speranță, despre legături de familie marcate de regret și remușcare

Romanul a fost o surpriză plăcută și o oportunitate pentru mine de a descoperi un nou scriitor. Hosseini are o scriere curgătoare, liniștitoare și emoționantă, de fiecare dată când citesc romanele sale am impresia că sunt într-o poveste reală și că totul se întâmplă așa cum e menit. Nu o să poți lăsa cartea din mână, iar pentru cei sensibili, atenție, țineți șervețele la îndemână!

Aștept cu nerăbdare să vă povestesc despre Și munții au ecou și Splendida cetate a celor o mie de sori.

cumpără cartea de pe libris
cumpără cartea de pe elefant

Distribuie:

• Twitter
  • Facebook
  • WhatsApp

Similare

•
  •
  •
  •
  •
  •
  •
  •

Fatal error: Uncaught wfWAFStorageFileException: Unable to save temporary file for atomic writing. in /home/uniuneascriitori/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php:35 Stack trace: #0 /home/uniuneascriitori/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php(659): wfWAFStorageFile::atomicFilePutContents('/home/uniuneasc...', '<?php exit('Acc...') #1 [internal function]: wfWAFStorageFile->saveConfig('livewaf') #2 {main} thrown in /home/uniuneascriitori/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 35